ѕрофор≥Їнтац≥¤

–езультативн≥сть роботи  раматорськоњ украњнськоњ г≥мназ≥њ з орган≥зац≥њ профор≥Їнтац≥йноњ роботи та проф≥льноњ осв≥ти

    ѕерегл¤нути «аходи щодо виконанн¤ ѕрофор≥Їнтац≥йноњ програми на 2011-2013 навчальн≥ роки    
¬ажливим чинником ≥новац≥йного розвитку держави Ї модерн≥зац≥¤ системи осв≥ти у напр¤м≥ п≥дготовки конкурентоспроможноњ особистост≥, здатноњ до сприйн¤тт¤ Ївро ≥нтеграц≥йних процес≥в, до функц≥онуванн¤ у глобальних соц≥окультурних перетворенн¤х. “ож актуальним завданн¤м сьогоденн¤ в галуз≥ осв≥ти Ї п≥дготовка людини, здатноњ творити ≥ сприймати зм≥ни, нововведенн¤, налаштованоњ на набутт¤ ц≥нн≥сно значущих компетенц≥й, необх≥дних њй спочатку дл¤ самовизначенн¤ у вибор≥ проф≥лю навчанн¤, а пот≥м ≥ профес≥йного самовизначенн¤ “ипов≥ навчальн≥ плани загальноосв≥тн≥х навчальних заклад≥в за р≥вн¤ми зм≥сту та проф≥л¤ми навчанн¤ розроблено таким чином ,що. виокремлено напр¤ми навчанн¤, ¤к≥ включають к≥лька проф≥л≥в. “ак у 2011-2012 н.р. у  раматорськ≥й украњнськ≥й г≥мназ≥њ проф≥льне навчанн¤ забезпечено :
природничо - математичний напр¤м -ф≥зико Ц математичними перед проф≥льними класами 8-а, 9-а, б≥олого Ц ф≥зичним проф≥льним 11-а класом.
” свою чергу сусп≥льно - гуман≥тарний напр¤м навчанн¤ представлено :
≥сторичним перед проф≥льним 8-б класом, правовим проф≥льним 10-а класом.
” ф≥лолог≥чному ж напр¤м≥ функц≥онують у г≥мназ≥њ так≥ проф≥л≥:
украњнськоњ ф≥лолог≥њ-9-б клас, ≥ноземноњ ф≥лолог≥њ- 11-б клас.
ѕров≥дне м≥сце в реал≥зац≥њ програм проф≥льного навчанн¤ належить п≥дготовц≥ вчител¤. ƒл¤ проф≥льноњ школи потр≥бен учитель - генератор ≥дей, людина творча, у ¤коњ високий ≥нтелект. ¬≥н маЇ бути мудрим (не актуальним знанн¤м, а потенц≥Їю розуму), науково - компетентним, ви¤вл¤ти ≥нтерес до розробки ≥ реал≥зац≥њ нових навчальних програм, волод≥ти психолог≥чними знанн¤ми, культурою сп≥лкуванн¤. ¬читель проф≥льних клас≥в повинен бути орган≥затором навчальноњ, пошуковоњ роботи, консультантом, наставником, мати хорошу фахову та методичну п≥дготовку, вм≥ти зац≥кавити д≥тей обраним предметом. “ож п≥дготовка такого вчител¤ становить проблему дл¤ усп≥шноњ реал≥зац≥њ проф≥льного навчанн¤.
ƒо параметр≥в оц≥нки ≥ самооц≥нки профес≥йноњ компетентност≥ вчител¤ проф≥льноњ школи можна в≥днести: здатн≥сть д≥¤ти на основ≥ отриманих знань, знати основн≥ документи про школу ≥ зокрема про проф≥льне навчанн¤, засвоњти методолог≥чн≥ основи особист≥сно ор≥Їнтованого навчанн¤, волод≥ти зм≥стом фахового предмета на високому р≥вн≥, методикою орган≥зац≥њ проектноњ д≥¤льност≥ учн≥в, методикою пошукового та наукового експерименту з предмета викладанн¤. ќкр≥м того, вчитель проф≥льного предмета маЇ вм≥ти розробл¤ти елективн≥ курси ≥ забезпечити њх ефективне функц≥онуванн¤, вдало використовувати всю багатоман≥тн≥сть форм д≥¤льност≥ учн≥в (проектн≥, ≥ндив≥дуальн≥, групов≥), вм≥ло орган≥зовувати самост≥йну роботу з р≥зними джерелами ≥нформац≥њ та базами даних.ƒодатково до традиц≥йних використовувати нов≥ види, форми, методи ≥ засоби визначенн¤ динам≥ки просуванн¤ учн≥в у навчальному процес≥, враховувати њхнЇ ≥ндив≥дуальне зростанн¤. ¬≥н повинен будувати лог≥ку викладанн¤ предмета, виход¤чи ≥з запит≥в часу, потреб ≥ можливостей учн≥в, потенц≥й њхнього розвитку. ¬м≥ти д≥агностувати, контролювати та прогнозувати ситуац≥њ розвитку стосунк≥в у колектив≥, визначати труднощ≥, анал≥зувати њх причини ≥ в≥дшукувати шл¤хи њх виправленн¤. «натис¤ на сучасних технолог≥¤х навчанн¤, що формують практичн≥ навички збору, анал≥зу ≥нформац≥њ, стимулюванн¤ самост≥йноњ практичноњ роботи учн≥в, формувати в≥дпов≥дальний виб≥р р≥шенн¤ та самооц≥нку ¤кост≥ результат≥в. —учасний учитель проф≥льного навчанн¤ повинен ум≥ти користуватись комп'ютером ≥ використовувати можливост≥ ≥нформац≥йних технолог≥й дл¤ в≥дкритоњ осв≥ти (≤нтернет, ≤нтел).
”звТ¤зку з цим у  раматорськ≥й украњнськ≥й г≥мназ≥њ велику увагу прид≥л¤ють кадровому забезпеченню.ѕроф≥льн≥ дисципл≥ни викладають досв≥чен≥ учител≥, високо профес≥ональн≥ педагоги.”крањнську мову Ц—авчук ≤.√. учитель вищоњ квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ, англ≥йську мову Ц—оломка Ћ.≤. учитель вищоњ квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ з педзванн¤м Ђстарший учительї,„енакал ќ.ѕ. . учитель вищоњ квал≥ф≥кац≥йноњ категор≥њ з педзванн¤м Ђучитель- методистї. «г≥дно з  онцепц≥Їю проф≥льного навчанн¤ у старш≥й школ≥ проф≥льне навчанн¤ Ц це вид диференц≥йованого навчанн¤, при ¤кому враховуютьс¤ осв≥тн≥ потреби, нахили та зд≥бност≥ учн¤ ≥ створюютьс¤ умови дл¤ навчанн¤ старшокласник≥в зг≥дно з њх профес≥йним самовизначенн¤м. ƒос¤гаЇтьс¤ це завд¤ки зм≥нам мети, зм≥сту, структури та орган≥зац≥њ навчального процесу. —учасний старшокласник прагне знати не т≥льки те, ¤к≥ знанн¤ йому треба засвоњти, ¤ких навичок набути, а й нав≥що це йому знадобитьс¤ в подальшому житт≥. ѕроф≥люванн¤ саме й ор≥Їнтоване на ≥ндив≥дуал≥зац≥ю навчанн¤ ≥ соц≥ал≥зац≥ю учн≥в з урахуванн¤м реальних потреб ринку прац≥, на подоланн¤ розриву м≥ж школою ≥ вищим навчальним закладом (дал≥ ¬Ќ«).
≤де¤ проф≥льного навчанн¤ реал≥зовуЇтьс¤ з метою:
- забезпечити поглиблене вивченн¤ окремих загальноосв≥тн≥х предмет≥в; - створити умови дл¤ диференц≥ац≥њ та ≥ндив≥дуал≥зац≥њ навчанн¤, вибору кожним учнем ≥ндив≥дуальноњ осв≥тньоњ траЇктор≥њ в≥дпов≥дно до його зд≥бностей, нахил≥в та потреб;
- розширити можливост≥ соц≥ал≥зац≥њ учн≥в, зокрема ефективн≥ше готувати випускник≥в до профес≥йного самовизначенн¤;
- забезпечити наступн≥сть загальноњ та профес≥йноњ осв≥ти, усунувши розб≥жност≥ у вимогах до п≥дготовки випускник≥в у школ≥ та до аб≥тур≥Їнт≥в при вступ≥ до ¬Ќ«.
Ќавчальний проф≥ль визначавс¤ ¤к добором предмет≥в, так ≥ њх зм≥стом. “ак ≥ноземна ф≥лолог≥¤ (11-б кл.-класний кер≥вник учитель украњнськоњ мови та л≥тератури —авчук ≤.√.) охоплював таку сукупн≥сть предмет≥в:
1) базов≥ Ц украњнська мова, л≥тература (5 годин), св≥това л≥тература (2 години), ≥стор≥¤ та художн¤ культура(3 години), математика (3 години), х≥м≥¤ (1 година), економ≥ка (1 година), ф≥зична культура (2 години);
2) проф≥льн≥ Ц англ≥йська мова (5 годин, учител≥ „енакал ќ.ѕ., —оломка Ћ.≤.), н≥мецька мова (3 години, учитель Ћадика ћ.—.);
3) додатковий час на п≥дсиленн¤ ≥нвар≥ативноњ частини Ц украњнська л≥тература (1 година),вар≥ативна складова- ≥стор≥¤ (1 година), факультатив з англ≥йськоњ мови (1 година). Ѕазов≥ загальноосв≥тн≥ предмети б≥олого-ф≥зичного проф≥лю Ц украњнська мова, л≥тература (4 години), англ≥йська мова (3 години), ≥стор≥¤ ≥ художн¤ культура (3 години), математика (3 години), х≥м≥¤ (1 година), економ≥ка (1 година), ф≥зична культура (2 години) (11 Ц а клас Ц класний кер≥вник учитель х≥м≥њ —тародубцева ќ.ћ.) становл¤ть ≥нвар≥ативну складову зм≥сту осв≥ти ≥ Ї обовТ¤зковими. ÷≥ предмети реал≥зують ц≥л≥ й завданн¤ загальноњ середньоњ осв≥ти.
ѕроф≥льн≥ предмети Ц ф≥зика (6 годин, учитель ћалачевська ≤.√.), б≥олог≥¤ (5 годин, учитель јлександров ќ.¬.) Ц це предмети, що реал≥зують ц≥л≥, завданн¤ ≥ зм≥ст даного проф≥лю. ѕрофпредмети вивчаютьс¤ поглиблено ≥ передбачають б≥льш повне опануванн¤ пон¤ть, закон≥в, теор≥й, а також забезпечують прикладну спр¤мован≥сть навчанн¤. ” проф≥льних класах опануванн¤ зм≥сту предмет≥в передбачено на р≥зних р≥вн¤х:
1. –≥вень стандарту Ц обовТ¤зковий м≥н≥мум зм≥сту навчальних предмет≥в, ¤кий не передбачаЇ подальшого њх вивченн¤ (наприклад, заруб≥жна л≥тература, друга ≥ноземна мова Ц у ф≥зико-б≥олог≥чному проф≥л≥).
2. јкадем≥чний р≥вень Ц обс¤г зм≥сту дл¤ подальшого вивченн¤ предмет≥в у вищих навчальних закладах Ц навчальн≥ предмети, ¤к≥ Ї не проф≥льними, але базовими або близькими до проф≥льних.
3. –≥вень проф≥льноњ п≥дготовки Ц зм≥ст навчальних предмет≥в поглиблений, передбачаЇ ор≥Їнтац≥ю на майбутню профес≥ю (наприклад, курси ф≥зики ≥ б≥олог≥њ у ф≥зико-б≥олог≥чному проф≥л≥).
 урси за вибором Ц це навчальн≥ курси, ¤к≥ доповнюють навчальн≥ предмети. ” 2011 Ц 2012 н.р. з метою збереженн¤ здоров'¤ д≥тей введено курс основ безпеки життЇд≥¤льност≥ (4 (8), 5 (9) класи) та з метою забезпеченн¤ перед проф≥льноњ осв≥ти Цфакультативи з математики та ≥нформатики у 8-а ф≥зико Цматематичному клас≥., Ђ≤стор≥ю в особахї викладають у 8-б перед проф≥льному ≥сторичному клас≥. «абезпечуючи проф≥льну осв≥ту вчител≥ г≥мназ≥њ у 2011 Ц 2012 н.р. користуютьс¤ програмами рекомендованими ћќЌ”.
ўодо форм орган≥зац≥њ проф≥льного навчанн¤, то вони регламентують д≥¤льн≥сть субТЇкт≥в навчально-виховного процесу ≥ забезпечують умови дл¤ реал≥зац≥њ його мети ≥ завдань.
«а характером взаЇмод≥њ субТЇкт≥в профнавчанн¤ у г≥мназ≥њ можна вид≥лити так≥ форми його орган≥зац≥њ:
1) ¬нутр≥шньог≥мназ≥йна Ц проф≥льн≥ та передпроф≥льн≥ класи.  ласи з поглибленим вивченн¤м предмет≥в у г≥мназ≥њ в≥дсутн≥ у поточному навчальному роц≥.
2) «овн≥шньог≥мназ≥йн≥ Ц осв≥тн≥й округ (≤≤≤-й округ Ц базова школа Ц  «ќЎ є 10).
” рамках ≤≤≤ осв≥тнього округу, до складу ¤кого входить  ”√, функц≥онуЇ 6 м≥жшк≥льних факультатив≥в.
” г≥мназ≥њ поновлено куточок профор≥Їнтац≥йноњ роботи, поповнено д≥агностичний ≥нструментар≥й (анкетуванн¤ дл¤ учн≥в), необх≥дний дл¤ вивченн¤ р≥вн¤ готовност≥ учн≥в до проф≥льного та допроф≥льного навчанн¤, спираючись на рекомендац≥њ психолог≥чноњ служби управл≥нн¤ осв≥ти  раматорськоњ м≥ськоњ ради (психолог „ебан  .ќ..).
« метою забезпеченн¤ пост≥йного в≥дстеженн¤ динам≥ки розвитку особистост≥ кожноњ дитини, вивченн¤ загальних тенденц≥й та законом≥рностей особист≥сного розвитку, процес≥в адаптац≥њ г≥мназист≥в в пер≥од допроф≥льного ≥ проф≥льного навчанн¤, з метою актив≥зац≥њ профор≥Їнтац≥йноњ роботи з учн≥вською молоддю проведено класними кер≥вниками 8 Ц 11-х клас≥в виховн≥ години:
1. 8 класи Ц "«найомство з профес≥Їю батьк≥в", "ќсобист≥сн≥ ¤кост≥ необх≥дн≥ при вибор≥ профес≥њ" (класн≥ кер≥вники: 8Ц ј клас Ц ћ≥щенко Ќ.ј.., 4 8Ц Ѕ клас Ц √руз≥на Ќ.¬..).
2. 9 класи Ц " ласиф≥кац≥¤ профес≥й за типами", "¬иди д≥¤льност≥" (класн≥ кер≥вники: 9Ц ј клас ƒмитр≥Їва ≤.√., 9 Ц Ѕ клас Ц —оломка Ћ.≤).
3. 10 клас Ц "ћ≥й профес≥йний виб≥р" (класн≥ кер≥вники: 10 Ц ј клас Ц ѕрЇсн¤кова Ћ.≤.,
4. 11 класи- Ђќр≥Їнтир у св≥т≥ профес≥йї11-а-—тародубцева ќ.ћ., 11 Ц Ѕ клас Ц —авчук ≤.√.).
ƒопроф≥льна п≥дготовка зд≥йснюЇтьс¤ у  раматорськ≥й украњнськ≥й г≥мназ≥њ не лише через факультативи та предметн≥ гуртки, а також через наукове товариство учн≥в ≥м. Ћ.—иленка, ћалу академ≥ю наук ”крањни (в≥дпов≥дальний Ѕородай ќ.¬.), предметн≥ ол≥мп≥ади.
ѕроблеми, ¤к≥ виникають п≥д час проведенн¤ допроф≥льноњ п≥дготовки учн≥в повТ¤зан≥ з в≥дсутн≥стю навчальних пос≥бник≥в, навчального часу орган≥зац≥њ ц≥Їњ п≥дготовки, обмежен≥ можливост≥ використанн¤ цифрових технолог≥й, перевантаженн¤ учн≥в. “аким чином, допроф≥льне навчанн¤ вимагаЇ налагодженн¤ д≥Ївоњ д≥агностики р≥вн¤ навчальних дос¤гнень, профконсультац≥йноњ психод≥агностики з метою визначенн¤ профес≥йних ≥нтерес≥в учн≥в. ѕсихолог≥чний супров≥д навчального процесу 7 Ц 11-х клас≥в зд≥йснюЇтьс¤ з метою своЇчасноњ оц≥нки комплексу ≥ндив≥дуальних особливостей п≥дл≥тка з погл¤ду його готовност≥ до усп≥шного навчанн¤ за певним проф≥лем (психолог „ебан  .ќ.).
ѕроблеми виникають ≥з навчально-методичним забезпеченн¤м проф≥льноњ школи. Ќауковий супров≥д навчанн¤ у старших г≥мназ≥йних класах побудовано таким чином, що в≥н передбачаЇ реал≥зац≥ю завдань досл≥дницького характеру. ’оча розробка та впровадженн¤ педагог≥чних технолог≥й на основ≥ застосуванн¤ ≥нновац≥йних метод≥в навчанн¤ потребуЇ корекц≥њ та б≥льш активноњ роботи. Ќа даному етап≥ розвитку проф≥льноњ осв≥ти у  раматорськ≥й украњнськ≥й г≥мназ≥њ створено необх≥дн≥ умови дл¤ розвитку навчально-п≥знавальних ≥ профес≥йних нахил≥в, зд≥бностей ≥ потреб учн≥в старших клас≥в.
« метою реал≥зац≥њ профор≥Їнтац≥йноњ роботи у  раматорськ≥й украњнськ≥й г≥мназ≥њ виконуЇтьс¤ у систем≥ р¤д заход≥в:
1. –озроблено заходи щодо виконанн¤ ѕрофор≥Їнтац≥йноњ програми м≥ста на пер≥од до 2013 р.
2. ѕроводитьс¤ просв≥тницька, аг≥тац≥йна робота з питань комплексноњ профор≥Їнтац≥йноњ роботи. ќрган≥зац≥¤ екскурс≥й, участь у ƒн¤х в≥дкритих дверей вищих навчальних закладах
3. –озроблено д≥агностичний ≥нструментар≥й, необх≥дний дл¤ вивченн¤ р≥вн¤ готовност≥ учн≥в до допроф≥льного ≥ проф≥льного навчанн¤.(анкети , осв≥тн≥ маршрути)
4. ѕроводитьс¤ робота по п≥дготовц≥ педагог≥в до викладанн¤ у проф≥льних класах (участь у сем≥нарах, конференц≥¤х, майстер-класах, курсов≥й переп≥дготовц≥). —тарш≥ класи г≥мназ≥њ прот¤гом багатьох рок≥в функц≥онують ¤к проф≥льн≥. ƒ≥йсно, проф≥льна осв≥та найповн≥ше реал≥зуЇ принцип особист≥сно ор≥Їнтованого навчанн¤, що значно розширюЇ можливост≥ учн≥в у вибор≥ власноњ осв≥тньоњ траЇктор≥њ. profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1
images/ist1.jpg

 афедра истории

profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1 profile2012_1

–еклама





© 2007-2009
ICQ 377-376-959

јдреса: ƒонецька область, м. раматорськ, вул.јрхангельська 11
“елефон: +38 (06264) 61345
E-mail: pug1@yandex.ru
Hosted by uCoz
Hosted by uCoz