ѕроф≥льне навчанн¤

—труктура проф≥льного та передпроф≥льного навчанн¤ в г≥мназ≥њ на 2011-2012 навчальний р≥к

    ѕерегл¤нути «аходи щодо реал≥зац≥њ  онцепц≥њ проф≥льного навчанн¤    

4-а Ц ф≥зико-математичний;

4-б - сусп≥льно-гуман≥тарний;

5-а Ц ф≥зико-математичний;

5-б Ц сусп≥льно-гуман≥тарний;

6-а - правовий;

7-а - ф≥лолог≥чний;

7-б - природничий; profile2012_4 profile2012_5 profile2012_6 profile2012_7 profile2012_8 profile2012_9 profile2012_10 profile2012_11 polozhenya_profile
≤. «агальн≥ положенн¤

—оц≥ально-економ≥чн≥ зм≥ни, що мають м≥сце в умовах переходу до ринкових в≥дносин, вимагають нових п≥дход≥в у формуванн≥ особистост≥ школ¤ра. ƒедал≥ гостр≥шою стаЇ залежн≥сть м≥сц¤ держави в цив≥л≥зованому св≥т≥ в≥д њњ можливостей у створенн≥ умов дл¤ в≥льного самовизначенн¤ громад¤н, набутт¤ ними доступних знань ≥ профес≥йноњ майстерност≥, самореал≥зац≥њ в т≥й галуз≥, де найповн≥ше можна про¤вити своњ обдаруванн¤. ”сп≥шне вир≥шенн¤ ц≥Їњ проблеми в основному залежить в≥д позитивних результат≥в у формуванн≥ особистост≥ майбутнього прац≥вника на вс≥х етапах його шк≥льного житт¤. Ќа цьому наголошуЇтьс¤ у Ќац≥ональн≥й доктрин≥ розвитку осв≥ти, «акон≥ ”крањни "ѕро загальну середню осв≥ту",  онцепц≥њ державноњ системи профес≥йноњ ор≥Їнтац≥њ населенн¤ та  онцепц≥њ проф≥льного навчанн¤. ” названих документах закладено один ≥з основних нововведень - проф≥л≥зац≥¤ навчанн¤ в середн≥х загальноосв≥тн≥х закладах , ≥ на ¤к≥ спираЇмос¤ у розробц≥ ѕоложенн¤ до проф≥льноњ осв≥ти .ќдним ≥з завдань проф≥льноњ школи допомогти старшокласникам у вибор≥ майбутньоњ профес≥њ, адже п≥дготовка учн¤ до вибору проф≥лю навчанн¤ Ц це фактично перший серйозний етап вибору профес≥њ. “ому на даному етап≥ актив≥зуютьс¤ профор≥Їнтац≥йн≥ заходи школи та њњ служб.ѕроблеми профес≥йноњ роботи в ”крањн≥ в р≥зн≥ пер≥оди розгл¤далис¤ багатьма досл≥дниками ™.  л≥мовим, ≤. Ќаз≥мовим,¬. —имоненком, Ѕ. ‘едор≥шиним, ¬. ярошенком та ≥ншими. ” нац≥ональн≥й доктрин≥ розвитку осв≥ти зазначено: що в ”крањн≥ необх≥дно створити умови розвитку ≥ самореал≥зац≥њ особистост≥ впродовж усього житт¤. ѕроф≥льна школа повинна максимально забезпечити ¤к≥сть навчанн¤, допомогти учнев≥ зм≥цнити свою впевнен≥сть у власному вибор≥, отримати основн≥ загальн≥ в≥домост≥ про вибраний проф≥ль, його реал≥зац≥ю в житт≥. ¬еликого значенн¤ набувають т≥ форми навчанн¤ в проф≥льн≥й школ≥, ¤к≥ найб≥льше в≥дпов≥дають завданн¤м даного проф≥лю. ƒемократизац≥¤ осв≥ти, наданн¤ њй проф≥льноњ спр¤мованост≥ у старш≥й школ≥ вимагаЇ пошуку шл¤х≥в удосконаленн¤ п≥дготовки учн≥в 8-9 клас≥в до обірунтованого вибору ними майбутнього напр¤му навчанн¤. ƒопроф≥льна п≥дготовка зд≥йснюЇтьс¤ у 8-9 класах ≥з метою ор≥Їнтац≥њ учн≥в, спри¤нн¤ у вибор≥ ними напр¤му проф≥льного навчанн¤ у старш≥й школ≥ ,створенн¤ осв≥тнього простору , ¤ке допомагаЇ самовизначенню учн≥в д проф≥льних клас≥в через орган≥зац≥ю курс≥в за вибором, ≥нформац≥йно-просв≥тницьку та проф≥льну ор≥Їнтац≥ю. ‘ормами реал≥зац≥њ допроф≥льноњ п≥дготовки учн≥в 8-9 клас≥в, зг≥дно ≥з затвердженою Ђ онцепц≥Їю проф≥льного навчанн¤ в старш≥й школ≥ї, визначено: курси за вибором, факультативи, предметн≥ гуртки, науков≥ товариства учн≥в, ћалу академ≥ю наук, предметн≥ ол≥мп≥ади, каб≥нети профор≥Їнтац≥њ. –еал≥зуЇтьс¤ програма курсу за рахунок годин вар≥ативноњ складовоњ навчальних план≥в √оловна мета допроф≥льноњ п≥дготовки - п≥дготовка учн≥в 8 - 9 клас≥в до вибору проф≥лю навчанн¤ у старш≥й школ≥. ƒопроф≥льна п≥дготовка у 8-9 класах зд≥йснюЇтьс¤ за тими ж основними напр¤мами ≥ в≥дпов≥дними до них проф≥л¤ми, що передбачаЇ проф≥льне навчанн¤ в 10-11 класах. ”чн≥ повинн≥ ознайомитись з≥ зм≥стом ≥ основними напр¤мками навчанн¤: Х природничо-математичний; Х сусп≥льно-гуман≥тарний; Х технолог≥чний; Х художньо-естетичний; Х спортивний. ƒопроф≥льна п≥дготовка зд≥йснюЇтьс¤ за рахунок вар≥ативноњ складовоњ зм≥сту осв≥ти. “ипового навчального плану загальноосв≥тн≥х заклад≥в 8-9 клас≥в. ќптимальний обс¤г п≥дготовки учн≥в маЇ становити не менше 35-70 навчальних годин. ўоб ви¤вити схильност≥ учн≥в до тих чи ≥нших вид≥в профес≥йноњ д≥¤льност≥, допомогти њм у вибор≥ напр¤мку проф≥льного навчанн¤ у старш≥й школ≥, навчанн¤ у 8-х - 9-х класах розгл¤даЇтьс¤ ¤к допроф≥льне. ≈фективн≥сть допроф≥льноњ п≥дготовки потребуЇ налагодженн¤ д≥Ївоњ д≥агностики р≥вн¤ навчальних дос¤гнень учн≥в, профконсультац≥йноњ психод≥агностики дл¤ визначенн¤ профес≥йних ≥нтерес≥в, ¤костей особистост≥ учн≥в з метою створенн¤ однор≥дних за п≥дготовлен≥стю та ≥нтересами м≥кро-колектив≥в.  раматорська украњнська г≥мназ≥¤ керуючись  онцепц≥Їю проф≥льного навчанн¤ в старш≥й школ≥, пост≥йно проводить мон≥торинг готовност≥ учн≥в, що отримали базову середню осв≥ту до проф≥льного навчанн¤, а також профконсультац≥йн≥, проф≥нформац≥йн≥ заходи ≥ на основ≥ отриманих результат≥в пропонуЇ учн¤м 8-х - 9-х клас≥в модель допроф≥льного навчанн¤, що базуЇтьс¤ на мТ¤к≥й диференц≥ац≥њ спецкурс≥в за вибором та факультатив≥в. “ака орган≥зац≥¤ допроф≥льного навчанн¤ даЇ учн¤м необх≥дн≥ знанн¤ ≥ досв≥д та Ї першою сходинкою до подальшого усв≥домленого, обірунтованого вибору проф≥лю навчанн¤ ≥ повТ¤заноњ з ним профес≥йноњ д≥¤льност≥. ≤≤. «м≥ст та орган≥зац≥¤ допроф≥льноњ п≥дготовки ƒопроф≥льна осв≥та включаЇ: Х ≥нформац≥йно-просв≥тницьку Х профор≥Їнтац≥йну Х курси за вибором Х портфол≥о учн¤. . —истема профор≥Їнтац≥йноњ роботи в умовах проф≥льного навчанн¤. ўоб виб≥р профес≥њ був справд≥ св≥домим ≥ в≥льним, необх≥дно враховувати принаймн≥ три фактори: Х ≥нформован≥сть про св≥т профес≥й, Х знанн¤ своњх особист≥сних особливостей, Х ум≥нн¤ сп≥вв≥дносити особист≥ ¤кост≥ з вимогами, ¤к≥ пред'¤вл¤ють профес≥¤ ≥ спец≥альн≥сть. ”с¤ робота повинна спри¤ти профес≥йному самовизначенню учн≥в, насамперед ви¤вленню й розвитку схильностей ≥ зд≥бностей, формуванню мотив≥в вибору профес≥њ, профес≥йних ≥нтерес≥в, моральних та ≥нших ¤костей, важливих дл¤ майбутньоњ трудовоњ д≥¤льност≥. ѕсихолого-педагог≥чна функц≥¤ профор≥Їнтац≥њ Ц це перш за все ви¤вленн¤ ≥ формуванн¤ ≥нтерес≥в, нахил≥в, зд≥бностей школ¤р≥в, визначенн¤ шл¤х≥в ≥ умов ефективного управл≥нн¤ њх профес≥йним самовизначенн¤м. “акож це Ц формуванн¤ профес≥йних нам≥р≥в у в≥дпов≥дност≥ з ≥нтересами ≥ потребами конкретного рег≥ону у кадрах. ѕрофор≥Їнтац≥¤ повинна зд≥йснюватис¤ на вс≥х в≥кових етапах: ≈моц≥йно-образний (д≥ти старшого дошк≥льного в≥ку). ‘ормуванн¤ позитивного ставленн¤ до св≥ту профес≥й, до людей прац≥. Ќа ц≥й стад≥њ профес≥њ в≥дом≥ д≥т¤м лише за назвами ≥ де¤кими зовн≥шн≥ми ознаками (форма од¤гу, манери повед≥нки, оц≥нка оточуючих людей). ѕропедевтичний (≤-IV класи). –озвиток ≥нтересу до профес≥њ батьк≥в, до найб≥льш масових профес≥й. ‘ормуванн¤ любов≥ ≥ сумл≥нного ставленн¤ до прац≥. ” молодших школ¤р≥в ще немаЇ п≥дстав дл¤ зд≥йсненн¤ серйозного профес≥йного вибору, часто в≥дсутн≥ виражен≥ ≥нтереси ≥ нахили. ¬они легко зм≥нюютьс¤ на ≥нш≥. ѕошуково-зондуючий (5-7 класи). ‘ормуванн¤ профес≥йноњ спр¤мованост≥ при усв≥домленн≥ ≥нтерес≥в, зд≥бностей, ц≥нностей, ¤к≥ пов'¤зан≥ з вибором профес≥њ ≥ визначенн¤м свого м≥сц¤ у сусп≥льств≥. ¬ цих учн≥в можуть мати м≥сце особливо раптов≥ перем≥ни в ≥нтересах, що викликано ≥стотн≥м п≥дйомом п≥знавальноњ активност≥ у цьому в≥ц≥. јле саме в цьому в≥ц≥ можуть виникнути ≥нтереси, ¤к≥ можуть мати вих≥д на профес≥йну д≥¤льн≥сть. ‘ормуванн¤ профес≥йноњ св≥домост≥ (8-9класи). ‘ормуванн¤ особист≥сного сенсу вибору профес≥њ, ум≥нн¤ сп≥вв≥дносити сусп≥льн≥ ц≥л≥ вибору сфери д≥¤льност≥ ≥з своњми ≥деалами, у¤вленн¤ про ц≥нност≥ з≥ своњми можливост¤ми. Ќа цьому етап≥ учень повинен вже реально сформулювати дл¤ себе задачу вибору майбутньоњ д≥¤льност≥ з урахуванн¤м на¤вного психолог≥чного ≥ психоф≥з≥олог≥чного ресурс≥в. ѕредмети на виб≥р у цих класах покликан≥ спри¤ти формуванню в школ¤р≥в ст≥йких ≥нтерес≥в, допомогти њм у вибор≥ проф≥льного навчанн¤ в 10-11 класах. ѕ≥дсилюЇтьс¤ увага до виробленн¤ у школ¤р≥в бажанн¤ до пост≥йного навчанн¤. ѕрофор≥Їнтац≥йна робота з ними плануЇтьс¤ з урахуванн¤м можливост≥ продовженн¤ осв≥ти в профес≥йно-техн≥чних, середн≥х спец≥альних навчальних закладах чи у середн≥х загальноосв≥тн≥х школах. ѕер≥од уточненн¤ соц≥ально-профес≥йного статусу (10-11 класи). ‘ормуванн¤ знань, ум≥нь у визначен≥й сфер≥ трудовоњ д≥¤льност≥. Ќа даному етап≥ в сучасн≥й систем≥ осв≥ти старшокласники, що вибрали проф≥ль навчанн¤ чи опанували (за бажанн¤м) профес≥ю, уточнюють в≥дпов≥дн≥сть своњх профес≥йно важливих ≥ ≥нших ¤костей, стану здоров'¤ вимогам профес≥йноњ д≥¤льност≥, що обираЇтьс¤. ћета профес≥йноњ ор≥Їнтац≥њ учн≥в сл≥д розгл¤дати в загальному зв'¤зку з ширшими ц≥л¤ми ≥ завданн¤ми трудовоњ п≥дготовки школ¤р≥в. ћетою профес≥йн≥йноњ п≥дготовки учн≥в на даному етап≥ визначаЇмо :  сформувати готовн≥сть до сусп≥льне корисноњ, продуктивноњ прац≥  проведенн¤ роботи з п≥дготовки молод≥ до вибору профес≥њ;  узагальненн¤ ≥ розповсюдженн¤ передового досв≥ду профор≥Їнтац≥йноњ роботи. як важлива ланка системи профор≥Їнтац≥њ створенн¤ каб≥нету профор≥Їнтац≥њ у г≥мназ≥њ. Ќа них покладаЇтьс¤ р≥шенн¤ наступних задач: Х ознайомленн¤ учн≥в з р≥зними профес≥¤ми, пропаганда робочих профес≥й; Х профес≥йна д≥агностика: вивченн¤ ≥нтерес≥в, профес≥йних нам≥р≥в, схильностей ≥ зд≥бностей молод≥; Х зд≥йсненн¤ профконсультац≥йнноњ роботи з молоддю ≥ батьками, в процес≥ ¤коњ уточнюютьс¤ профес≥йн≥ нам≥ри, даютьс¤ рекомендац≥њ по вибору профес≥њ, пов≥домл¤Їтьс¤ ≥нформац≥¤ про шл¤хи подальшого п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ ≥ в≥дпов≥дн≥ учбов≥ заклади; Х практичне зд≥йсненн¤ профес≥йного в≥дбору (п≥дбору) на основ≥ даних профд≥агностики; Х робота по працевлаштуванню випускник≥в шк≥л, зд≥йсненню њх профес≥йноњ ≥ соц≥альноњ адаптац≥њ, а також профес≥йного вихованн¤ молод≥; Х анал≥з ефективност≥ роботи по профор≥Їнтац≥њ. ћета профор≥Їнтац≥йноњ роботи  раматорськоњ украњнськоњ г≥мназ≥њ: дос¤гненн¤ профес≥йного самовизначенн¤ учн≥в шл¤хом п≥знанн¤ ними власних можливостей, з≥ставленн¤ з профес≥йними вимогами ≥ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ щодо вибору профес≥њ. ѕрофор≥Їнтац≥йна робота у  ”√ включаЇ в себе: Х ѕрофес≥йну ор≥Їнтац≥ю Х ѕрофес≥йну просв≥ту Х ѕреоптац≥ю ( формуванн¤ зачатк≥в профес≥йних у¤влень) Х ѕрофес≥йну консультац≥ю Х ѕрофес≥йне вихованн¤ Х ѕрофес≥йну д≥агностику  урси за вибором забезпечують ≥ндив≥дуальну траЇктор≥њ навчанн¤.ƒ≥йсно , саме вони дл¤ цього й призначен≥ , бо мають забезпечити диференц≥ац≥ю й ≥ндив≥дуал≥зац≥ю навчанн¤ , поглиблене вивченн¤ проф≥льних предмет≥в, вужчу спец≥ал≥зац≥ю щодо омр≥¤ноњ профес≥њ. ѕор≥внюючи ц≥л≥ базових та проф≥льних курс≥в, в≥дзначимо, що обидва курси Ї загальноосв≥тн≥ми, але пр≥оритети у них р≥зн≥. ƒо основних ц≥лей базових курс≥в належать св≥тогл¤дн≥, розвивальн≥, виховальн≥, тобто йдетьс¤ про оволод≥нн¤ учн¤ми основними (а не вузькопредметними) компетенц≥¤ми. ќпосередковано у процес≥ вивченн¤ базових дисципл≥н реал≥зуЇтьс¤ завданн¤ профор≥Їнтац≥њ, п≥дготовки до профес≥йноњ осв≥ти. ÷≥л≥ проф≥льних курс≥в визначаютьс¤ типами проф≥льного навчанн¤, ¤ких можна вид≥лити три: ≥ндив≥дуальний, соц≥ал≥зуючий, вуз≥вський. ѕерший тип, ≥ндив≥дуальний, забезпечуЇ реал≥зац≥ю учн¤ми власного осв≥тнього маршруту, ¤кий не обовТ¤зково виводить учн≥в на п≥сл¤шк≥льну профес≥йну осв≥ту. ƒругий тип, соц≥ал≥зуючий, спр¤мований на те, щоб готувати учн≥в до трудовоњ д≥¤льност≥, а також до отриманн¤ початковоњ та (або) середньоњ профес≥йноњ осв≥ти. ¬уз≥вський тип проф≥льноњ осв≥ти забезпечуЇ п≥дготовку учн≥в до вступу у вищ≥ навчальн≥ заклади. ” наш час особливо актуальною Ї компетентн≥сно ор≥Їнтована осв≥та. «вичайно, кожен конкретний проф≥ль навчанн¤ маЇ конкретн≥ ц≥л≥, ¤к≥ реал≥зуютьс¤ циклом проф≥льних дисципл≥н; але, п≥дкреслимо, пр≥оритетними ц≥л¤ми курс≥в Ї задоволенн¤ ≥ндив≥дуальних осв≥тн≥х потреб учн≥в. « огл¤ду на важливу роль у профес≥йному самовизначенн≥ учн≥в њхн≥х батьк≥в особливе значенн¤ маЇ сп≥впрац¤ в профес≥йн≥й робот≥ навчального закладу ≥ с≥м'њ. ≤≤≤. «абезпеченн¤ до проф≥льноњ осв≥ти. « метою усп≥шного впровадженн¤ до проф≥льноњ осв≥ти адм≥н≥страц≥¤  раматорськоњ украњнськоњ г≥мназ≥њ : —творюЇ необх≥дн≥ умови дл¤ п≥двищенн¤ квал≥ф≥кац≥њ педагог≥в навчального закладу. ќрган≥зовуЇ навчально-виховний процес в≥дпов≥дно до нормативно Цправовоњ бази з даного питанн¤. «д≥йснюЇ мон≥торинг ¤кост≥ допроф≥льноњ осв≥ти,глибокий анал≥з орган≥зац≥њ впровадженн¤ до проф≥льного навчанн¤. ≤V. ‘ункц≥ональн≥ обовТ¤зки в≥дпов≥дального за впровадженн¤ допроф≥льноњ осв≥ти. ƒо функц≥ональних обовТ¤зк≥в в≥дпов≥дального за впровадженн¤ допроф≥льноњ осв≥ти входить: Х –озробка основних напр¤мк≥в роботи з даного питанн¤. Х ‘ормуванн¤ плану та розкладу курс≥в за вибором та заход≥в профор≥Їнтац≥йного спр¤муванн¤. Х —упров≥д допроф≥льноњ п≥дготовки, ¤ку зд≥йснюЇ навчальний заклад. Х јнал≥з результат≥в державноњ п≥дсумковоњ атестац≥њ учн≥в 9-х клас≥в. Х ќрган≥зац≥¤ роботи щодо укомплектуванн¤ 10-х клас≥в. Х ћон≥торинг ¤кост≥ допроф≥льноњ осв≥ти. V. «в≥тн¤ документац≥¤.  ѕоложенн¤ про орган≥зац≥ю до проф≥льноњ п≥дготовки.  ѕрограми курс≥в за вибором .  –озклад навчальних зан¤ть.  «в≥т щодо результат≥в впровадженн¤ до проф≥льноњ осв≥ти —кладено заступником директора з навчально-виховноњ роботи —езько “.ј., на п≥дстав≥ наказу  ”√ є в≥д 24..01.2012 р. —хвалено педагог≥чною радою  раматорськоњ украњнськоњ г≥мназ≥њ ѕротокол є 3 в≥д 23. 01.2012

–еклама





© 2007-2009
ICQ 377-376-959

јдреса: ƒонецька область, м. раматорськ, вул.јрхангельська 11
“елефон: +38 (06264) 61345
E-mail: pug1@yandex.ru
Hosted by uCoz
Hosted by uCoz